My Member

Sunday 17 April 2011

Movie review untuk today... ~ Scott Pilgrim vs. The World ~

Aku memang kaki download movie. Boleh dikatakan setiap hari aku akan usha satu movie baru. Sejak mula dijinakkan dengan benda ini sekitar tahun lepas, aku dah jadi expert punya master dalam arena mendownload ini.Terima kasih kepada kawan-kawan yang berjasa tersebut. Jasamu dikenang sehinggalah aku terlupa. Berbalik kepada perkara pokok tadi, memandangkan aku mula terpengaruh dengan ayat sharing is caring, aku dengan berbesar hatinya akan mengajak korang-korang semua untuk masuk ke alam movie-movie paling superb best yang pernah aku tengok setakat ini. Mana la tahu korang semua boleh share hobi ini sekali dengan aku. LAYANZZZZ....




Director dia ialah saudara EdgarWright yang telah membawakan aku cerita-cerita A-Level seperti Shaun of the Dead dan Hot Fuzz. Lead actor dia, Michael Cera memang aku tabik spring constant. Watak dia kali ni tak macam selalu yakni bodoh-bodoh alang gitu. Kali ni dia jadi smart ass yang ada history jadi girl's heartbreaker pula. Pelakon lain pula termasuklah Alison Pill, Anna Kendrick, Kieran Culkin, Aubrey Plaza, Jason Schwartzman, Brandon Routh, dan Chris Evans. Jujurnya, aku tak kenal sangat pun yang lain-lain ni. Saja je aku masukkan nak bagi gempak sikit.


Cerita ni mengisahkan tentang Scott Pilgrim, pemain bass berusia 22 tahun untuk local band kat Toronto dan tengah syok dating dengan seorang high scool girl bernama Knives. Scott ni stay dengan seorang roomate yang gay bernama Wallace. Story dia memang biasa sampai la die jumpa dengan Ramona Flowers, yang first time dia jumpa sebenarnya kat dalam mimpi. Mamat Scott ni pun fall in love la kononnya lantas berusahalah dia mendapatkan Ramona. Macam love story yang pelik habis sehinggalah Scott dapat tau dia kena lawan dan defeat tujuh Ramona punya exes (bekas boyfie la). Gideon, ex yang paling latest ni telah menubuhkan league of evil exes dalam usaha untuk membunuh Scott dan memenangi kembali hati Ramona. Bermulalah epik battle mereka ini dan entah macam mana Scott dan exes ini menggunakan power-power yang lawak belaka (mentang-mentang la adaptasi komik). Setiap kali exes berjaya dikalahkan, Scott akan obtain power coin (sumpah sebijik macam game atari dulu-dulu) yang boleh bagi dia jadi kuat lagi. Paling aku tak tahan siap ada extra life lagi kot.




Ok, cerita Scott Pilgrim Vs. The World ini bolehlah aku klasifikasikan sebagai lain daripada yang lain. Lagi pelik daripada apa yang aku tulis kot. First time tengok, aku terfikir juga menatang apa yang aku tengok ni. Tapi makin tengok makin layan pulak. Memang original artistic. Efek komikal pun tersangat la mengancam. Aku boleh jamin la tiada cerita lain yang sama ini macam punya best. Cerita ini memang aku rekemen HUNDRED PERCENT. Kalau ada masa tu layan-layan la ye. Sekian sahaja daripada saya, melaporkan dari sofa yang empuk ini. Jumpa lagi bila-bila masa.



                                                              THE MOVIE POSTER




                                                                  THE EVIL BOSS



                                                 Scott, Ramona, Knives and the band.....

No comments:

Post a Comment